Sep 19, 2013

rugi tak baca !! KELEBIHAN MENJADI SEORANG ISTERI ~




hari ni terdetik nak share kelebihan menjadi seorang isteri..tapi ni bukan untuk yang dah kawin je tau..yang belom kawin pn boleh baca jugak..boleh dijadikan panduan untuk masa akan datang..cewah !!

1) “Sekali suami minum air yang disediakan oleh isterinya adalah lebih baik dari berpuasa setahun”
2) “Makanan yang disediakan oleh isteri kepada suaminya lebih baik dari isteri itu mengerjakan haji dan umrah”
3) “Mandi junub si isteri disebabkan jimak oleh suaminya lebih baik baginya daripada mengorbankan 1,000 ekor kambing sebagai sedekah kepada fakir miskin”.
4) “Apabila isteri hamil ia dicatitkan sebagai seorang syahid dan khidmat kepada suaminya sebagai jihad”.
5) “Pemeliharaan yang baik terhadap anak-anak adalah menjadi benteng neraka, pandangan yang baik dan harmonis terhadap suami adalah menjadi tasbih (zikir)”.
6) “Tidak akan putus ganjaran dari Allah kepada seorang isteri yang siang dan malamnya menggembirakan suaminya”.
7) “Apabila meninggal dunia seorang dan suaminya redha, nescaya ia dimasukkan ke dalam syurga”. (Hadis Riwayat Tarmizi)
8 ) “Seseorang wanita apabila ia mengerjakan sembahyang yang difardhukan ke atasnya, berpuasa pada bulan Ramadhan, menjaga kehormatan dirinya dan taat kepada suaminya maka berhaklah ia masuk syurga dari mana-mana pintu yang ia suka”. Dan ingatlah wahai wanita, semua itu terangkum di dalam suatu perkataan iaitu “TAAT”
Allah SWT berfirman. Maksudnya :
“Maka perempuan-perempuan yang baik (solehah) itu ialah yang taat (kepada Allah dan suaminya), dan yang memelihara (kehormatan dirinya dan apa jua yang wajib dipeliharanya) ketika suami tidak hadir bersama, dengan pemeliharaan Allah dan pertolongan-Nya.” (Surah an-Nisaa’ ayat 34).
dah baca kan..mesti ada yang tak sabar nak kawin tu kan..hehehehe..eleh ye la tu..sama la kite..aten pn tak sabar nak kawin..hahahaha/..ok la tu je nak share hari ni..
assalamualaikum.

Terima Kasih Sudi Singgah Blog Bicara Hati Aten

5 comments:

Farah Waheda Wahid said...

menjadi seorang isteri ni memang banyak kelebihannya...tapi terpulang pada isteri tulah macam mana nak manfaatkannya... ^_^...great piece of sharing dear...

Leeza Zailan said...

nice sharing. tu laa banyak kelebihan jd isteri. lelagi kalau full time suri rumah kan :) heee

~ Taurus Girl Story ~ said...

thu x pe..nanti nak jadi sui rumah sepenuh masa la..hehehehe

joehaz said...

Oh baru tau. Ini pun sikit je kan, kalau nak senarai semua, memang banyak lagi! :)

~ Taurus Girl Story ~ said...

@joehaz yes dear,yang ni baru sikit..untungkan jadi perempuan,alhamdulillah semoga kite akn menjadi isteri yang solehah..amin..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Designed by Cik Rose Cute